onsdag, januar 07, 2009

husmor

jeg har en liten følelse av at sånne blogger som denne er et slags febrilsk forsøk på å vise at også husmødre og hemmafruer gjør noe (om det så bare er å blogge..)
så: hva har jeg gjort idag? utenom å amme og skifte bleier og bysse og holde og bære og amme og skifte bleier og sånt mener jeg? hmm.. ikke stort. jeg har bakt en liten ladning pitabrød og fiksa fyll sånn at mannen hadde middagen klar når han kom hjem, og satt på og hengt opp en klesvask, og prøvd å rydde bort julen (men kom ikke helt i mål, eller kom egentlig ikke så veldig langt i det hele tatt.. fikk tatt bort adventsstaken iallefall, men fastna i all stearinen overalt..), også har jeg storhandla på obs. og det var det. bare husmorsaker altså.. egentlig bare kjedelige greier, men egentlig veldig ålreit også. det er jo det her som er jobben min, da er jeg bare pent nødt til å like det! hadde det ikke vært for at jeg og guttene er forkjøla og det var ti minus ute skulle jeg kommet meg ut i vinterværet og nytt formiddagen med snø på trærne og sol på hustakene!

imorra skal vi uansett ut! vi er et firkløver på jobben som har det festlig sammen, og imorra er siste dag på jobb for den ene, så da skal vi en tur på infektion og spise kake! og drikke kaffe, yes!! endelig noen å drikke kaffe med!

3 kommentarer:

  1. Här finns ALLTID en till att dricka kaffe med... som med nöd & näppe tog en utetur idag:).
    Nästa gång du handlar här uppe får du svänga förbi:)

    SvarSlett
  2. med det samme trudde eg infektion var namnet på ein kafe.... eg kobla til slutt.

    eg tar og gjerne eg kaffe med deg! blogg er artig forresten!

    SvarSlett
  3. takk annika :) grejen er bare den at jeg alltid har en eller begge ungene hjemme hos andersen når jeg handler der oppe (vanskelig å drasse på to spädisar alene rundt på obs), og oftest må jeg hjem før matalarmen går.. men utenom handlingen kommer jeg gjerne! :)

    SvarSlett